男姑娘之 護士日常用語




一班護士講了一大堆術語 你又知道多少?
對於一班學護更加想知多點 扮代表吧
快來看看這篇
這裡只是少部分,同行出來補補元=)))


治療篇


HEPARIN BLOCK
其實現在醫管局已一率用needleless heparin block
減低sharp injury風險

DRIP: 打鹽水豆(HEPARIN BLOCK);因為多是藍色 所以又叫藍豆
飛機仔: 抽血用的針,抽血員有時會使用。但大部分抽血員及醫生都會針筒抽血。




直升機=SYRINGE PUMP: 用於份量少但要按時慢慢推入病人身體靜脈藥物的儀器。SYRINGE DRIVER 則是通常用於SCUTANOUS INFUSION 例如給SC. MORPHINE, FENTANYL等等
NS FLUSH:多指抽10ML NS
快水: FULL RATE 落靜脈輸液 通常用於FLUID CHALLENGE 或FUILD RESUSCITATION
通常快水多用NORMAL SALINE 及 GELUFUSIN
洗肚: CAPD(continuous ambulatory peritoneal dialysis)= 連續性可攜帶腹膜透析
用於腎功能低下或需洗腎的病人身上
龍鳳鐲: PHYSICAL RETRAINT, 用於極度混亂,有可能自殘或傷害他人的病人身上,用於綁手之用
超人底褲: PELVIC HOLDER 用於需要坐但有機會從椅子滑下來的病人
是粥:STROKE


magnetic restraint其實蠻恐怖的
情況不許可 病人情形有可能傷害自己或他人時
所有的last resort

SM: Magnetic restraint, 磁石RESTRAINT. 一條要hkd幾千元
DNACPR: DO NOT ATTEMPT CPR
CT CASE: conservative treatment 即不作INVASIVE既AGGRESSIVE TREATMENT




Tube: Endotracheal tube intubation, 用於處理呼吸衰竭的病人身上。用於確保呼吸道的暢通、可接上呼吸器,為病人提供足夠的換氣量。有不同的模式 用於情況不同情況的病人
搓人: 心肺復甦術Cardiopulmonary resuscitation
LAST OFFICE(包人): 病人死後 為病人著上屍袍等的最後護理情序

勞屍來屍: 搬屍體的鐵櫃車
出貨/出包: 叫運輸組的同事 搬運病人遺體去殮房 但有些醫院病房不可用 或許會被視為不尊重

督手指: 大多數指驗血糖,亦有可能是指其他檢查(POCT)如驗ABG/NA/K/TNTI/

24: 24小時小便
9 9 9: 試紙驗小便:Leukocytes NitriteUrobilinogenProteinPhHaemoglobinSpecific gravityKetoneBilirubinGlucose
飛針: 對好針藥然後去打針

手袋 : BED SIDE BAG 除了尿袋用途還很廣
死光機: X 光機
CT: COMPUTATED TOMOGRAPHY OF BRAIN 腦部電腦掃瞄
豉油熟油: BETADINE,ALCOHOL 做手術前/程序前的消毒皮膚的藥水
粉紅藥水 COROHEXIDINE: 消毒藥水.洗傷口用,外科傷口常用




貓蘇: NASAL CANNULA, 給予病人氧氣的喉管,可給予26L/MIN 氧氣
膠袋: 100% O2 MASK

有關氧氣儀器的資料 可以跟我要喔
nikunnikun2022@gmail.com

大苯象 啤啤熊:BAIR HUGGER,暖氣墊。 用於低溫證的病人身上。



人物篇


DOM: Department Operation Manager 
GMN: General Manager (nursing) 
WARD MANAGER經理: 病房經理 病房中最高前線話事人
IC: IN-CHARGE PERSON
SECOND: FIRST IC去食飯 SECOND INCHARGE 以及 KEEP DDA(危險藥物)櫃匙
SENIOR: 做多過3年就算是SENIOR,有些內科病房甚至一年半就要當日更INCHARGE
JUNIOR: 少個3年就算是JUNIOR

FROM: ON.CC
現在大部分醫院已經轉用工作服
日後無柴可言
一柴 :東華三院 如廣華等 資歷未夠3年的護士
兩柴 :3年以上資歷護士
膊頭開窗: 病房經理、資深護師
街主=RUNNER=甚麼也要做 上至跟醫生做醫療程序,下至推病人到其他部門做檢查
RN(註冊護士): 現大多註冊護士都是大學學士學位或高級文憑課程畢業,受訓時間較登記護士長、著重理論性。有些藥物或輸液需至少一位註冊護士簽名才可以給予病人
EN(登記護士): 高級文憑課程畢業、護士學校訓練。有些病房,不會給登記護士入TEAM,只會做一些外圍的臨床護理。但有些地方如手術室,職能跟註冊護士沒有多大分別
吞屎: 有薪實習護士
病人口中的姑娘: 所有於醫院工作的女性 包括 社工 職業治療師 物理治療師 言語治療師 PCA3A PCA3B 或者係 男護士
老屎忽: 做多過10年以上 經驗豐富的註冊/登記護士
大羅友: 做了10年以上 坐著多過工作的職員
病人口中的醫生: 所有在病房中穿白色制服的男性
白白豬:一生夠運 出更沒事發生 收更甚麼事都會發生 很多人想跟他同更上班
黑星: 一出更就會發生CPR, TUBE CASE,BIPAP,病人跌到、輸血、拔DRIP,胃喉 塞爆病房等黑事的終極黑仔王
強烈建議黑星 手拿燒豬圍醫院跑圈拜神 一洗黑氣
3T: PT(物理治療師) ,OT(職業治療師) ,ST(言語治療師)



藥物篇


馬尿:MES, EXPECTORANT(祛痰劑) 用於增加支氣管分泌,稀釋濃痰,令痰容易被咳出.如果想留痰 但病人咳不出 可以叫醫生開FLUMUCIL+MES 萬試萬靈
發毛FAMOTIDINE: 抑制胃酸分泌的藥,防止胃潰瘍 多與抗血小板藥、抗凝血藥同食
食屎LASIX:去水丸
大米江:DIAMICRON, 糖尿藥一種


怕你少條毛: Paracetamol(Panadol的別名;止痛退燒用)
O慢丁.何文田 AUGMENTIN: 抗生素之一
A: ADRENALINE 強心藥、用於心搏停止(asystole)、無脈搏電氣活動(PEA;pulse electrical activity), 心室顫動(Ventricular fibrillation;VF), 無脈搏心室心搏過速(VT PULSELESS)
A: atropine 用於不穩定bradycardia(緩脈)身上 FIRST LINE TREATMENT
金餅: 草餅 senokot, 通便丸
DDA(花名: DADA A): DANGEROUS DRUG ACT 存於病房中的危險藥物櫃內 遺失了櫃匙或藥物都需要報警處理 通常每更都需要兩位護士去檢查、核數一次



病人篇 




人狼:到夜晚會發瘋爬床、打人的病人,但日間表現得非常正常
菜菜子: BED BOUND 訓床,動也不動的病人
PSY PSY: 看似精神病 性格怪異的人
MR: MENTAL RETARD 病人
仆街: FALL CASE…..在病房 曾經在入院前跌到的病人
有心事: HEART 即有HEART RELATED DISEASEPAST MEDICAL HISTORY


醫療用具篇

天地線: 情況比較差的病人 一邊需要輸多於一種的輸液或藥 一邊駁著呼吸機
一邊駁著心電圖 床邊一堆電線及機械的病人



實用簡寫篇

QID : 每日4 0800,1200,1600,2000
TDS/TID:
每日3,0800.1200.2000
Q_H: _個小時一次
Q_minutes:_分鐘一次
OAH: OLD AGED HOME
ASAP:AS SOON AS POSSIBLE
IO: input and output
Tx: Treatment
Dx: Diagnosis


我有幾個FILE 有關MEDICAL ABBREVIATION
如有興趣 EMAIL: nikunnikun2022@gmail.com我拿取



留言

  1. 男姑娘你真好,打左咁多術語
    不過如果可以分科講就更好啦
    另外有啲術語係咪有唔少版本
    因為街主呢個意思我聽過幾個版本,分別係格主同入team,意思相同
    你快啲開fb專面啦,男姑娘角度同女姑娘角度應該會有唔同,好想睇多d你既文呀!
    謝謝你

    回覆刪除
    回覆
    1. 我想要你呢個FILE呀,你可唔可以sd俾我?謝謝
      btw我諗左陣,我諗你既街主應該係指runner,唔係格主,唔知岩唔岩呢?
      happydreamme@yahoo.com.hk

      刪除
    2. 我需要找一找FILE 先
      找到再把FILE SEND給你們=D

      刪除
    3. 作者已經移除這則留言。

      刪除
    4. 請問搵到file未?

      刪除
  2. 你好啊
    我想問介唔介意比個Abbreviation file 我啊?
    因為我下星期出ward啦
    好驚有咩甩漏
    好擔心啊
    謝謝啊
    laiwingcc@gmail.com

    回覆刪除
  3. 我都想要個file 呀,我下個月出ward,想自己熟習d,謝謝你呀
    mui4a718@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  4. 我來緊要報讀護士,但我想提早熟習下,希望你都可以send file for me , thanks so much ! my email address: shyqueen28@gmail.com
    my name is 惠雅.

    回覆刪除
  5. 我來緊要報讀護士,但我想提早熟習下,希望你都可以send file for me , thanks so much ! my email address: shyqueen28@gmail.com
    my name is 惠雅.

    回覆刪除
  6. 我想要你呢個FILE呀,你可唔可以sd俾我?謝謝
    andreaho1231@gmail.com

    回覆刪除
  7. I want tooooo xddd thanks in advance

    20071g039@spss.hk

    回覆刪除
  8. 我都想了解多D 希望男姑娘可以SD埋比我
    wongcw0911@gmail.com

    回覆刪除
  9. 你好,黎緊9月我就實習啦,希望你可以SD 份file 比我!感謝!
    cpcpling@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  10. 男姑娘你好!我想要術語個file呀 請你send俾我好嗎?
    Kwoksan.chan@yahoo.com.hk
    Thx

    回覆刪除
  11. 你好啊, 我出緊ward ar , 我都想要個abbreviation file ar, 可唔可以send 埋俾我啊
    tin.lee77@gmail.com

    回覆刪除
  12. 謝謝
    我也想好好裝備一下自己喔
    kty1992111@gmail.com
    可以發abbreviation file給我嗎?

    回覆刪除
  13. 作者已經移除這則留言。

    回覆刪除
  14. 我都想要個file,可唔可以sd比我(s0man7878@gmail.com),thankyou!

    回覆刪除
  15. 我都想要個file,可唔可以sd比我(s0man7878@gmail.com),thankyou!

    回覆刪除
  16. 作者已經移除這則留言。

    回覆刪除
  17. hello! i really want to know more about it!
    Can you sent the file to me please?
    miffyyee97@yahoo.com.hk
    Thank you!

    回覆刪除
  18. Hello, can you share the file to me too? my email address or fb:to_wings88@hotmail.com. Thanks😁

    回覆刪除
  19. Hello, can you share the file to me too? my email address or fb:to_wings88@hotmail.com. Thanks😁

    回覆刪除
  20. 可以send 給我嗎�� 電郵是christine.wpm@gmail.com

    回覆刪除
  21. 男姑娘你好, 我而家出緊實際呀, 我想你個abbreviation既file呀~
    E-mail: e99y88@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  22. hi, I want one too, can you send it to me? thx
    e-mail: hanhyojookorea@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  23. 可以SEND俾我嗎?
    e-mail: tony32002@hotmail.com

    回覆刪除
  24. 你好,男姑娘。你打嘅文章好詳細。對我來說,非常有用。唔介意的話,可否sd abbreviation file 比我,下星期就要準備出ward 了。
    e-mail:elainelau15@hotmail.com
    非常感激!

    回覆刪除
  25. hello i will like to have the abbreviation file too, can u share it to me too ??
    email: cooky1230@gmail.com
    thanks a lot:)

    回覆刪除
  26. 我都好需要你打的abbreviation file. (跪求)
    希望幫到手 可唔可sd去我email.
    haidy11011@gmail.com
    Thanks!

    回覆刪除
  27. 我也很想要個file, 請問可否share給我嗎?萬分感激!
    cmefly321@yahoo.com

    回覆刪除
  28. Hello can I have ur file pls
    it is very useful
    My email: mayuenki@hotmail.com

    回覆刪除
  29. Could you share your file to me?
    Many thanks
    My email: rockman040995@gmail.com

    回覆刪除
  30. hello,你好 我剛剛才發現這個網誌
    很有用!希望你可以在這平台繼續分享
    方便的話 我也很想看看你的abbreviation file
    my email: yllam.alice@gmail.com
    謝謝你!

    回覆刪除
  31. 我黎緊準備實習 想知多d預備下 希望你可以send 個file 比我 my email: amyma97121@gmail.com
    Thank you!!

    回覆刪除
  32. 作者已經移除這則留言。

    回覆刪除
  33. 你好,我是護理學系的學生,覺得你這篇文章的術語很實用,可以將你的file寄給我嗎?謝謝!
    kelvinchiussw@gmail.com

    回覆刪除
  34. 作者已經移除這則留言。

    回覆刪除
  35. 黎緊會返tuns 覺得阿sir你D資料好有用
    請問可以send比我email嗎?
    katrinafaat@gmail.com
    謝謝!

    回覆刪除
  36. Hi your info is very useful. Would u kindly share yr file with me plz? yoyokcy@gmail.com

    回覆刪除
  37. 你好呀!你真係好有心 !我都想要你整理d資料呀!請問可唔可以send比我?
    sally727@gmail.com
    多謝🙏🏻

    回覆刪除
  38. HI I find your information very useful. Would you mind share the file to me? Thx a lot
    mcleung1225@gmail.com

    回覆刪除
  39. 好多你咁熱心整合d資料卑我地,希望可以send file比我。 adangchingyl@yahoo.com.hk Thanks a lot!

    回覆刪除
  40. 你整合嘅資料好有用呀希望你可以send 個File俾我 kaying_photos@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  41. 你好, 你的資料很有用!我也很想看看你的abbreviation file
    my email: lyxl2c@hotmail.com
    謝謝你!

    回覆刪除
  42. Hello can u send the file to my gmail leungsuetyi@gmail.com thanks

    回覆刪除
  43. can you please also send me the file pls ><
    my email: jessieleung97@hotmail.com

    Thanks!

    回覆刪除
  44. Can you send me the file,please?Thanks so much :):)
    yantam91@gmail.com

    回覆刪除
  45. Can you send me the file,please?Thanks so much :)
    terryng0408@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  46. 你好呀
    我是學護
    請問可唔可以send過file比我
    拜託��
    email: cacalyj20000224@gmail.com

    回覆刪除
  47. Could u share the file with me. Thank u very much!
    Email: alan10102454@gmail.com

    回覆刪除

  48. Could u share the file with me. Thank u very much!
    Email: tsesing20k@gmail.com

    回覆刪除
  49. Hello ,你整合嘅資料對第一次出ward嘅我好有用呀,請問可唔可以send個flow比我呀,thanks
    Email: qwer49982@gmail.com

    回覆刪除
  50. Hello ,你整合嘅資料對第一次出ward嘅我好有用呀,請問可唔可以send個flow比我呀,thanks
    Email: qwer49982@gmail.com

    回覆刪除

張貼留言